Onsdag

Länge sedan sist, jag vet. Men har haft mycket att göra på sistone, vilket ni andra säkert också haft. Har haft rättskunskap idag, så nu är den kursen slut. Hamnar antagligen på VG. Ser ut som om det inte är så mycket kvar att göra nu i skolan, enbart spanska slutprov muntliga på fredag. Sedan är det nästan slut för detta året!


Söndag

Vet att jag inte skrivit på länge men har helt enkelt inte hunnit...

Idag har jag inte gjort något speciellt. Mådde pyton när jag vaknade så jag bestämde mig för att somna om igen. Gick upp igen vid halv ett och stack ner till Göteborg. Handlade en svart baddräkt och placerade Marre på tåget till Åmål. Såg Jessica Andersson på stationen. Ätit pastasallad från igår. Lyssnat på Alexander Rybak. Funderat på att plugga. Sett OTH och GG. Aa, det var väll allt.



Hejsan

Har inte riktigt haft tid att blogga. Skriver mer sen



Hemma igen

Hemma igen efter att ha köpt två svarta krukor på fot. Har absolut ingenting gemensamt med de vita krukor utan fot jag tänkte köpa, men vad gör det. Köpte även plastbkommor att ha i, då jag är världsmästare på att döda mina blommor (eller så tar de helt enkelt självmord när de kommer in i mitt mörka rum...). Ska iallafall vänta med att plocka upp mina nya krukor tills jag har städat, så blir det en liten belöning... Iiih, hatar att städa, men min syster konfirmeras nästa lördag (även om jag tvekar på att någon kommer komma nära mitt rum då...). Nu ska jag iallafall gå och duscha. Bea kommer sen (hon försod att hon inte skulle komma undan, behövde inte ens ringa henne och tjata, hon ringde själv :)). Så duscha ska jag alltså göra nu då. Ha en bra dag!

//Emsan ♥

Nagellack

Om ni vill att ert nagelack ska sitta som sten så behövs ett bra underlack och överlack. Mina är från märket Creative. Till "riktiga" naglar passar startlacket sticky bäst och för riktigt glansiga naglar använder jag Super Shiny som finish. Creative har flera andra bas och toplack också så man kan få efter vad man är i behov av. Deras färjade lack finns i jättemånga fina färjer, men eftersom de är ganska dyra (räcker iochförsej i evigheter) kan man använda top och baslacken och köpa lite billigare färjade lack så sitter det bra ändå.

Lördag

Idag har jag tänkt övningsköra lite. Åka till en lagerutförsäljning och se om jag kan hitta några krukor till mitt rum. Ev. köpa blommor. Fika hos min faster Doris. Plugga (jag vet att det är lördag) rättskunskap, historia, spanska och ev matte. Och sedan ikväll har jag tänkt att åtmindstone få med Bea (Bea, nu går du med mig! :)) och titta på Charlotte Perelli. Det var väll vad jag hade tänt göra idag. Skulle uppskatta det till att jag antagligen inte gör mer än max hälften. Återkommer med ändringar :P

//Emsan ♥

Australia

Igår fick jag äntligen tid till att titta på Australia. Tyckte den var riktigt bra, vad tycker ni?



//Emsan ♥                                                                                                                                                                                                       

Rättskunskapsprov

...börjar alldeles strax.

//Emsan ♥

Nationella i eng B över!

Då var man klar med engelska B nationella då, hoppas jag blev godkänd... Men förhoppningsvis gick det bra. Nu planerar jag att sitta här själv och plugga inför provet i rättskunskap som börjar klockan två, så jag har god tid på mig (och det behövs!). Skönt att det äntligen är fredag. Långhelg nu med studiedag på måndag, skönt :). Ha en forsatt bra dag.

//Emsan♥

Jennifer Hudson

Såg precis Ellen DeGeneres show där Jennifer Hudson medverkade. Jennifer Hudson var med i Amerikan idol 2004, dreamgirls 2006 och sex and the city filmen.


Rättskunskap

Har lyckats koncentrera mig på att plugga ett bra tag nu och lyckats gå igenom ett helt kapitel om familjerätt. Betyder naturligtvis inte att jag kan det coh jag har ett helt kapitel kvar att gå igenom, men det går framåt. Men nu är det dags för paus för att se Ellen DeGeneres show! (har ni inte sett det har ni missat något!)


//Emsan


Emsan

Allmänt test

Hur bor du: Villa
Brukar du komma i tid: Ja!
Hur lång är du: runt 172 cm
Kan du laga mat: sådär
Vad jobbar du med/pluggar du: pluggar samhällskunskap
Har du någon fobi: Spindlar, ormar och fåglar!
Din favoritdryck på morgonen: Te
Varm favoritdricka: också te
Favoritdricka när du är riktigt törstig: vatten
Alkoholhaltig favoritdricka: ...
Vad ska man göra för att få dig irriterad: ljuga vilket jag sedan kommer på
Någon jag stör mig på: personer som inte står för vad de sagt
Intressen: Träna, smycken och vovvarna
Vill du ha barn: Kanske
Längtar du till din nästa födelsedag: Fyller ju 18 då!
Har rakat dina ben någon gång: sedan ungefär fem år sedan
Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag: inga, gillar inte kaffe
Använder du hudkräm: när jag kommer ihåg
Attraheras du av män med skägg: ehh...
Micro-pop eller poppa själv: popcornmaskin!
Brukar du baka: ibland, inte så ofta då jag inte äter sådant
Röstade du i det senaste valet: är inte 18
Är du nöjd med ditt liv som det är nu: sådär, men skulle gärna vilja vara klar med gymnasiet
Vad tycker du är äckligt: pruttar

Vilken svordom använder du mest? helvete
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? oftast 5.45
Var köper du dina matvaror ifrån? mamma och pappa handlar
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? antagligen
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? en bil
Kan du vissla? kunde när jag var liten, men det försvann samtidigt som mjölktänderna
Tittade du på tecknat när du var liten? jadå
Äger du några popband t-shirts? inte nu längre
När flög du senast? 2007
Pratar du några andra språk? endast engelska och nybörjarspanska
Har du gråtit offentligt? på flygplatsen, i biosalongen, på bröllop, begravningar...
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? tatuering!
Vad har du med dig in på bion? torkad frukt och mineralvatten
Vilket är ditt favoritämne på gymnasiet? samhällskunskap tror jag...
Gillar du din boendesituation? skulle gärna bo själv, men att bo hos mamma och pappa är rätt praktiskt
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? sju-åtta
Är dina dagar fullbokade och stressiga? inte alla, men i stort sett
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? under mellan- och högstadiet
Hur gammal blir du nästa födelsedag? 18!!
Tror du på liv på andra planeter? kanske
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? det blir bättre snart
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? har höjdskräck
Tycker du om att krama folk? aa
Äger du en digitalkamera? japp
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? oftast låter det; "du är lik hondär...hmmm, kommer inte på vad hon heter..."
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? ja
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? nej
Är du mörkrädd? ibland
Tre saker du alltid har med dig? busskort, nycklar och kalender

//Emsan ♥


Godmorgon

Sovit gott? Det har jag. Önskar att jag sovit längre så jag sluppit ta tag i rättskunskapen, vilket jag får göra nu. Ha en bra dag!

//Emsan♥

Min onsdag

Var hemma och var sjuk idag då jag hade fruktansvärt ont i huvudet när jag vaknade (6.30). Somnade om och vaknade inte igen fören halv 11. Läste ut en bok och gick upp kvart i tolv. Bestämde mig för att skippa frukosten och gå direkt på lunch (om ni är intresserade så blev det ungsbakad falukorv, yommi). Sedan har jag i stort sett bara titta på tv. Providens 11.55, Ellen DeGeneres show 12.50, Ellen 13.45, små i stora världen 14.30, Dr. House 15.00, dubbelavsnitt av That 70's show kl. fem i fyra och så vidare... Blir väll inte bättre än att jag sätter mig och ser Roomservice kl. 20.00 heller, och så får man ju inte missa Grey's anatomy kl. 21 (enligt mig världens bästa serie, även om jag överger den snart om Merdith och McDreamy inte blir tillsammans snart utan att göra slut hela tiden).

Missade sista lektionen i rättskunskap innan provet (som jag inte börjat plugga på än- det är på fredag... : /. På fredag är det dessutom nationella i engelska B...hmm). Imorgon ska klassen till badhuset och det var tänkt att jag skulle med, men nu ser det inte ut så... Har dessutom inte lust att gå upp 4.30 för att göra något som jag inte är speciellt förtjust i, även om det är  för en kompis. Så hade jag mått bättre hade jag nog åkt. Det här blir nog sista inlägget idag,
sov gott!

//Emsan ♥

Hejsan!

Efter en hel del krångel har bloggen En helt vanlig Emsan nu kommit igång igen på ny webbadress efter ett väldigt långt uppehåll. Hoppas ni kommer att läsa den!



RSS 2.0